Ga naar de inhoud
LooopsID sticker

Meubelmanagement met LooopsID (NFC)

Met LooopsID maken we het beheer en onderhoud van je kantoorinrichting gemakkelijk. Zo houd je eenvoudig het overzicht over al je meubilair.

Meubelmanagement met LooopsID

Wij maken het beheer en onderhoud van je kantoorinrichting gemakkelijk met het LooopsID meubelmanagementsysteem (MMS). Met dit door ons zelf ontwikkelde systeem krijg je meer inzicht in wat jij belangrijk vindt en houd je eenvoudig het overzicht over al je meubilair.

Wat is LooopsID?

LooopsID is een effectief systeem voor meubelbeheer en -onderhoud. Je zou het een meubelpaspoort kunnen noemen. Het werkt als een RFID systeem (radio-frequency identification). Elk meubelstuk wordt voorzien van een LooopsID chip. Op deze chip kan gedetailleerde productinformatie opgeslagen en uitgelezen worden. Bijvoorbeeld het type, de handleiding een film over het gebruik van het product, de gebruikte materialen, enzovoort. Je kan de chip eenvoudig met je smartphone uitlezen via een QR-code. Een handige tool om het overzicht te houden over je meubelmanagement.

LooopsID sticker

Hoe werkt LooopsID?

We kunnen elk meubelstuk voorzien van een speciaal geprogrammeerde LooopsID chip.

De chip wordt gekoppeld aan het LooopsID systeem en indien gewenst kan de chip ook gekoppeld worden aan het eigen FMIS (Facility Management Informatie Systeem). In het systeem wordt alle relevante informatie geregistreerd. Zo kan je bijvoorbeeld per locatie, verdieping en ruimte inzien hoeveel meubels er aanwezig zijn. Maar ook wat voor type meubels het zijn en je kan productspecifieke informatie opvragen, zoals het materiaal paspoort. Je kunt via het systeem ook online berichten versturen. Zo is ook het nabestellen of bestellen van bijpassende producten dankzij dit systeem heel eenvoudig.

Onderhoud en terugnamegarantie

LooopsID maakt het beheer van het kantoormeubilair makkelijk en overzichtelijk. Je kan via dit meubelmanagementsysteem een onderhoudsrapport bijhouden van je meubilair. Dan zorgen wij dat het indien nodig op tijd vervangen, dan wel gerepareerd wordt. Dankzij het systeem kan het meubelmanagement online plaatsvinden en besparen we op fysieke transportbewegingen. Daarnaast kun je bij Looops gebruik maken van terugnamegarantie van je kantoormeubilair na een bepaalde periode. We spreken vooraf de restwaarde af, zodat je weet waar je aan toe bent. Aan het eind van de periode nemen we je gebruikte meubilair voor dat bedrag gegarandeerd weer in en recyclen het. Zo maken we de cirkel samen weer rond.

Voordelen LooopsID meubelmanagement

  • Inzicht in de waarde van je kantoormeubilair
  • Makkelijk meubels terugvinden
  • EfficiĆ«nt en duurzaam voorraadbeheer
  • Onnodige kosten besparen
  • Flexibel systeem maakt maatwerk mogelijk

We leggen het je graag persoonlijk uit. Neem gerust contact op voor meer informatie over de mogelijkheden.

Logo Looops

Wij maken van jou een circulaire doener. Samen ontwerpen we jullie circulaire kantoor.

Laat je inspireren door de mogelijkheden en maak ook jouw kantoorinrichting duurzaam. Neem gerust contact met ons op. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.